niedziela, 24 marca 2024

25 marca 1991 roku, w Wielki Poniedziałek, zmarł abp Marcel Lefebvre

25 marca 1991 roku, w Wielki Poniedziałek, święto Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny, dzień uśmiechu Nieba dla ziemi, dzień, w którym nadzieja odrodziła się w duszach, dzień wcielenia Syna Bożego i święceń kapłańskich Jezusa Chrystusa Najwyższego Kapłana… Tego dnia, w szwajcarskiej miejscowości Martigny zmarł abp Marcel Lefebvre […] nasz ukochany Ojciec; nasz Założyciel i wieloletni przełożony generalny; biskup, który pozostał wierny swej misji nauczyciela i pasterza jednego, świętego, katolickiego i apostolskiego Kościoła; niestrudzony misjonarz i ojciec nowego pokolenia kapłanów; człowiek, który uratował Najświętszą Ofiarę Mszy w jej autentycznym i czcigodnym rycie rzymskim; bojownik o społeczne panowanie naszego Pana Jezusa Chrystusa. (fragment kazania wygłoszonego podczas pontyfikalnej Mszy żałobnej, które w obecności dwunastu tysięcy wiernych wygłosił Ks. Franciszek Schmidberger) „Panie, zechciej spojrzeć, przekazałem wszystko, co mogłem przekazać: wiarę katolicką, katolickie kapłaństwo, a także katolickie biskupstwo. Wszystko to, Panie, mi dałeś, a ja to wszystko przekazałem, aby Kościół trwał. Tradidi quod et accepi – powiedział Twój wielki Apostoł. Ja w ślad za nim też chciałem powiedzieć: Tradidi quod et accepi, «Przekazałem to, co otrzymałem. Wszystko, co otrzymałem, przekazałem»”.
___________ Fragment artykułu napisanego w 30. rocznicę śmierci abp. Marcelego Lefebvre’a: https://news.fsspx.pl/.../30-rocznica-smierci-abp.../ #marcellefebvre #fsspx #mszatrydencka #tridentinamass #latinmass #tradycjakatolicka #czestochowa #mszawszechczasów #częstochowa #kaplicafsspx

Brak komentarzy:

Toplista Tradycji Katolickiej
Powered By Blogger