niedziela, 19 maja 2019

CZWARTA NIEDZIELA PO WIELKIEJNOCY




CZWARTA NIEDZIELA PO WIELKIEJNOCY

Wzgląd na dobro człowieka wymaga, by Chrystus opuścił ziemię, bo wstąpiwszy do nieba, ześle Kościołowi swemu Ducha Prawdy (Ew.), – ten dar doskonały który pochodzi od Ojca światłości (Ep.). – Duch św., połączy wszystkie serca (Kol.) i nauczy je wszelkiej prawdy (Ew., Ofert.) przekona świat o zbrodni i grzechu, który popełnił, wydając Jezusa na śmierć, (Ew., Kom.) i przesiadując Go w Jego Kościele.
Introit: Ps. 97, 1 i 2.

Cantate Domino canticum novum, alleluia: quia mirabilia fecit Dóminus, alleluia : ante conspectum gentium revelavit justitiam suam, alleluia, alleluia, al­leluia. — Ps. Salvabit sibi dextera ejus: et brachium sanctum ejus. f. Gloria.

Śpiewajcie Panu pieśń no­wą, alleluja : bo uczynił cu­da, alleluja : przed oczyma narodów, okazał sprawiedli­wość swoją, alleluja, alleluja, alleluja. — Ps, ibid. 7. Zwycięstwo dała mu prawica Jego : i święte ramię Jego. f. – Chwała Ojcu…

Dalszy ciąg Ewangelji według św. Jana, 16, 5-14

Teraz zaś idę do Tego, który Mnie posłał, a nikt z was nie pyta Mnie: Dokąd idziesz? Ale ponieważ to wam powiedziałem, smutek napełnił wam serce. Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was. On zaś, gdy przyjdzie, przekona świat o grzechu, o sprawiedliwości i o sądzie. O grzechu – bo nie wierzą we Mnie; o sprawiedliwości zaś – bo idę do Ojca i już Mnie nie ujrzycie; wreszcie o sądzie – bo władca tego świata został osądzony. Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz /jeszcze/ znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi.

foto: fsspx/Gdynia

źródło: msza.net
#wrealu24#koscioliwiara

Brak komentarzy:

Toplista Tradycji Katolickiej
Powered By Blogger