niedziela, 26 maja 2019

PIĄTA NIEDZIELA PO WIELKIEJNOCY

 


PIĄTA NIEDZIELA PO WIELKIEJNOCY

Liturgia w dalszym ciągu sławi Chrystusa zmartwychwstałego i zachęca nas. abyśmy w tym tygodniu, w którym przypadają Dni Krzyżowe, łączyli się jeszcze ściślej z modłami Kościoła. Uwolnieni od grzechu przez moc Krwi Chrystusowej (Int., All., Kom.), musimy teraz wprowadzać w życie prawo doskonałej wolności, zawarte w Jego Ewangelii (Ep.). Prosimy więc Boga, od którego wszelkie dobro pochodzi, (Kol.), abyśmy mocą zasług Chrystuso­wych otrzymali udział w Jego nowym życiu.

Dalszy ciąg Ewangelii według św. Jana, 16, 23-30
Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: O cokolwiek byście prosili Ojca, da wam w imię moje. Do tej pory o nic nie prosiliście w imię moje: Proście, a otrzymacie, aby radość wasza była pełna. Mówiłem wam o tych sprawach w przypowieściach. Nadchodzi godzina, kiedy już nie będę wam mówił w przypowieściach, ale całkiem otwarcie oznajmię wam o Ojcu. W owym dniu będziecie prosić w imię moje, i nie mówię, że Ja będę musiał prosić Ojca za wami. Albowiem Ojciec sam was miłuje, bo wyście Mnie umiłowali i uwierzyli, że wyszedłem od Boga. Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do Ojca. Rzekli uczniowie Jego: Patrz! Teraz mówisz otwarcie i nie opowiadasz żadnej przypowieści. Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby Cię kto pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłeś.

Ofertorium Ps. 65, 8-9 i 20
Benedicite, gentes, Dóminum Deum nostrum, et obaudite vo­cem laudis ejus : qui pósuit animam meam ad vitam, et non dedit commoveri pedes meos: benedictus Dóminus, qui non amovit deprecatiónem meam et misericórdiam suam a me, alleluia.

Błogosławcie narody Pana Boga naszego, i sławcie gło­śno chwałę Jego : ożywił on duszę moją, a nie dał się za­chwiać nodze mojej : błogo­sławiony Bóg, który nie od­rzucił modlitwy mojej i mi­łosierdzia swego ode mnie, Alleluja.

msza.net
https://wrealu24.pl/piata-niedziela-po-wielkiejnocy/

Brak komentarzy:

Toplista Tradycji Katolickiej
Powered By Blogger