sobota, 3 czerwca 2017
piątek, 2 czerwca 2017
Czerwiec z Najświętszym Sercem Jezusowym. Poznaj 7 sposobów na uczczenie Go!
Data publikacji: 2017-06-01 06:00
Data aktualizacji: 2017-05-31 14:09:00
W samym centrum chrześcijańskiego przesłania znajduje się miłość – poprawnie rozumiana jest ona de facto całym przesłaniem Kościoła. W chrześcijańskiej miłości chodzi bowiem o umiejętność złożenia ofiary z samego siebie, tak dla Boga jak i dla innych ludzi. Im dłużej studiujemy dzieje chrześcijaństwa tym bardziej zaczynamy sobie zdawać sprawę, iż Ewangelia skupia się nie tyle na miłości człowieka do Boga, ale na miłości Jego do nas. Z tego właśnie powodu Kościół zdecydował się poświęcać każdy czerwiec na przypominanie o głębi Boskiej miłości. Otrzymaliśmy też narzędzie do tej miłości kultywowania: nabożeństwo do Najświętszego Serca Pana Jezusa.
Papież Leon XIII uważał to nabożeństwo za „najbardziej wypróbowaną formę religijności”, za „skuteczne lekarstwo dla uleczenia chorób naszych czasów”, które dzisiaj o wiele szerzej i ostrzej atakują i rujnują pojedynczych ludzi i całe społeczeństwa. „To jest nabożeństwo, które doradzamy wszystkim, bo wszystkim ono przyniesie pożytek” – dodawał. W jaki więc sposób możemy czcić Najświętsze Serce Chrystusowe?
1. Poświęcenie się Najświętszemu Sercu
Poprzez Najświętsze Serce Pana Jezusa realizuje się głębia Bożej miłości i poświęcenia dla człowieka. Chrystus wszak nie tylko ofiarował nam siebie całkowicie na Krzyżu, ale także udowadnia nam naszą miłość nadal, każdego dnia, podczas Najświętszej Ofiary Mszy Świętej.
Tak więc Chrystus po raz kolejny ofiarowuje nam swoje serce, każdego dnia na nowo, a jedyną rzeczą jakiej oczekuje w zamian, jest ofiarowanie Jemu naszych serc. Najpiękniejszą drogą ku temu jest ofiarowanie się Jego Najświętszemu Sercu. Akt osobistego poświęcenia się Najświętszemu Sercu Jezusowemu znajdziemy we wszystkich dobrych modlitewnikach, a także w Internecie. Pozostaje tylko pobożnie go odmówić i ze wszystkich sił starać się żyć zgodnie z jego treścią.
2. Intronizacja Pana Jezusa
Ważnym aspektem nabożeństwa do Najświętszego Serca Pana Jezusa jest rozpoznanie i zaakceptowanie autorytetu Jezusa Chrystusa w każdym aspekcie naszego życia. Nasz Zbawiciel jest prawdziwym Królem, nie tylko Królem Kościoła, ale i Królem naszych rodzin i społeczeństwa w ogóle. Doskonale ten fakt obrazuje przepiękna Tradycja przedstawiania Najświętszego Serca na tronie.
Ale Pan Jezus domaga się od nas nie tylko uczynienia zeń Króla naszych serc, ale także Króla naszego kraju. Chciał, by uczynić to publicznym aktem. Do tej pory nikt jednak się na to nie zdecydował – naszym obowiązkiem jest więc nie tylko modlitwa, by taki akt się dokonał, ale i działać na rzecz realizacji prośby Chrystusa. By o niej nie zapomnieć, warto powiesić w swoim domu obraz Najświętszego Serca!
3. Wynagradzanie Najświętszemu Sercu
Imię Pana Jezusa jest regularnie znieważane, nie tylko w prywatnych rozmowach, ale również coraz częściej w przestrzeni publicznej. Każde bluźnierstwo jest ponowny ciosem w tak miłujące nas Serce. Aby pokazać naszą miłość do Niego, powinniśmy również modlić się słowami wynagradzania Sercu Jezusowemu.
Sam Pan Jezus podał trzy sposoby wynagradzania Jego Najświętszemu Sercu. Prosił by: często przyjmować Komunię Świętą w intencji wynagrodzenia, zwłaszcza w pierwsze piątki miesiąca, prosił o modlitewne czuwanie w nocy z czwartku na piątek, aby towarzyszyć Chrystusowi w Jego śmiertelnym smutku na Górze Oliwnej i wypraszać miłosierdzie dla grzeszników, a także o oddawanie czci obrazowi Serca Jezusowego.
4. Pierwsze piątki
Kiedy nasz Zbawiciel ukazał się świętej Małgorzacie i wyjawił prośbę o ustanowienie nowego Nabożeństwa, zażądał także uczęszczania na Mszę Świętą, do sakramentu spowiedzi oraz przyjmowania Eucharystii w pierwsze piątki miesiąca przez dziewięć miesięcy z rzędu. W piątki wspominamy przecież Mękę i Śmierć Pana Jezusa.
Cóż, liczni katolicy są dziś zabiegani i tłumaczą swoją słabnącą pobożność brakiem czasu i dobrej organizacji. Czy nie warto jednak sięgnąć, nawet w tej chwili, po swojego smartfona i ustawić w nim przypomnienie na najbliższe dziewięć pierwszych piątków miesiąca?
5. Częsta modlitwa
Modlitwa jest oddechem życia duchowego i podstawowym sposobem w jaki możemy wzrastać w miłości do Boga i bliźniego. Zwrócenie się do Najświętszego Serca stanowi doskonały sposób na modlitwę, na odwołanie się do miłości i miłosierdzia Pana Jezusa. Modlitwa do Najświętszego Serca może być tak długa jak nowenna lub litania, czy tak prosta jak spontaniczne westchnienie „Najświętsze Serce Pana Jezusa, zmiłuj się nad nami.
6. Naśladowanie miłości Serca Jezusowego
Nabożeństwo do Najświętszego Serca ma na celu nie tylko uzyskanie łask, ale powinno również zainspirować w czcicielach próby naśladowania tej niezwykłej postawy, jaką jest nieustanna miłość Boga do człowieka. Nasze modlitwy mogą okazać się niewystarczające, jeśli w codziennym życiu nie będziemy próbować ofiarowywać daru z samych siebie innym, naśladując przy tym ofiarną miłość Chrystusa.
Naśladowanie Najświętszego Serca zaczyna się oczywiście od umiłowania Chrystusa i gotowości poświęcenia się dla Niego. Ale pobożny człowiek musi także wykazywać się postawą miłości do innych ludzi, spotykanych każdego dnia, nawet tych, za którymi nie przepadamy.
7. Działalność misyjna
Z punktem szóstym, przekazywaniem miłości innym ludziom, wiąże się także punkt siódmy - dzielenie się naszą wiarą z tymi, którzy mogli od niej odejść, lub tymi, którzy nigdy nie mieli okazji usłyszeć Dobrej Nowiny. W dzisiejszym świecie sporo jest też osób, które imię Chrystusa słyszały, ale nie otrzymały łaski pojęcia kim On jest. Musimy więc, w imię Najświętszego Serca dawać świadectwo całemu światu, że Pan Jezus jest naszym królem, któremu chcemy ofiarnie służyć. Za każdą cenę.
PODSUMOWANIE
malk
Opracowano na podstawie: catholicgentleman.net
https://www.pch24.pl/czerwiec-z-najswietszym-sercem-jezusowym--poznaj-7-sposobow-na-uczczenie-go--,36086,i.html
czwartek, 1 czerwca 2017
Msza św. Trydencka w Kwidzynie.
25 czerwca
https://www.facebook.com/trydentkwidzyn/photos/a.1620228648223431.1073741829.1620179068228389/1929080657338227/?type=3&theater
środa, 31 maja 2017
Władza królewska w koncepcjach św. Brygidy Szwedzkiej
(...)
Koncepcja władzy reprezentowana przez św. Brygidę zbliżona jest do koncepcji augustiańskiej. Źródłem wszelkiej władzy jest rzecz jasna sam Chrystus. Władza ziemska jest jednak skutkiem grzechu, buntu przeciw Bogu. Święta odwoływała się jednak również do koncepcji św. Tomasza z Akwinu, dla którego władza była po prostu konsekwencją społecznej natury człowieka.
Św. Brygida uznawała również za św. Augustynem, iż celem władzy świeckiej jest doprowadzenie poddanych do Boga. Za św. Tomaszem natomiast podkreślała również, iż drugim celem jest zapewnienie dobra doczesnego. Nacisk na obowiązki religijne władcy jest jednak w wizjach św. Brygidy o wiele silniejszy niż u Akwinaty. W końcu sfera duchowa jest ważniejsza niż sfera świecka. Ponadto dla Świętej ważniejsza od ziemskiego dobrobytu jest cnota, gdyż to de facto ona jest warunkiem godnego życia na ziemi. (...)
Źródło wykorzystane:
https://kierunki.info.pl/2017/05/malgorzata-jarosz-wladza-krolewska-koncepcjach-sw-brygidy-szwedzkiej/
Koncepcja władzy reprezentowana przez św. Brygidę zbliżona jest do koncepcji augustiańskiej. Źródłem wszelkiej władzy jest rzecz jasna sam Chrystus. Władza ziemska jest jednak skutkiem grzechu, buntu przeciw Bogu. Święta odwoływała się jednak również do koncepcji św. Tomasza z Akwinu, dla którego władza była po prostu konsekwencją społecznej natury człowieka.
Św. Brygida uznawała również za św. Augustynem, iż celem władzy świeckiej jest doprowadzenie poddanych do Boga. Za św. Tomaszem natomiast podkreślała również, iż drugim celem jest zapewnienie dobra doczesnego. Nacisk na obowiązki religijne władcy jest jednak w wizjach św. Brygidy o wiele silniejszy niż u Akwinaty. W końcu sfera duchowa jest ważniejsza niż sfera świecka. Ponadto dla Świętej ważniejsza od ziemskiego dobrobytu jest cnota, gdyż to de facto ona jest warunkiem godnego życia na ziemi. (...)
Św. Brygida podkreślała, iż każdy władca
służy Bogu z trzech powodów – z powodu chrztu, małżeństwa i korony
królestwa. Jest więc chrześcijaninem, małżonkiem i królem. Jest również
rycerzem, ponieważ składał Bogu przysięgę rycerską. Generalnie wizje
skierowane do władców wydają się być nieco chaotyczne. Rady dotyczące
sprawowania władzy są przemieszane z radami dotyczącymi prywatnego życia
monarchów- dla Świętej są to dwie nierozłączne rzeczywistości. I tak na
przykład w objawieniu skierowanym do królowej Joanny czytamy, iż
władczyni musi odbyć spowiedź z całego życia, a także dobrze rozważyć
czy dobrze żyła w małżeństwie, ale również czy dobrze prowadziła rządy.
Powinna oddać długi i nieprawnie zdobyte dobra. Nie może również
nakładać na lud nowych podatków, a stare powinni być zmniejszone.
Konieczne jest również to, aby mieć sprawiedliwych doradców i
bezstronnych sędziów, kochających prawdę i nieszukających zysku. Królowa
codziennie powinna również znajdować czas na rozpamiętywanie cierpień
Chrystusa, a określonych dniach ma karmić ubogich i obmywać im stopy.
Św. Brygida podkreślała wielokrotnie, iż
jedną z najważniejszych cech władcy powinna być sprawiedliwość. Czym
zatem jest sprawiedliwość? Święta wyjaśniła to na ciekawym przykładzie:
ziemia połykająca bezbożnych i ogień palący niesprawiedliwych.
Sprawiedliwość jest więc odpłatą zgodną z przewiną, której celem jest
kara i zapobieżenie następnym złym uczynkom, a także przestroga dla
świadków kary. Ze sprawiedliwością wiąże się jednak również
miłosierdzie. Miłosierdzie może złagodzić karę, ale nie wynika z
poczucia sprawiedliwości, lecz z miłości Boga do ludzi. Idealny władca
powinien być podobny do Boga, to jest łączyć w sobie zarówno
sprawiedliwość jak i miłosierdzie. św. Brygida podkreślała jednak, iż
należy zachować proporcje pomiędzy sprawiedliwością a miłosierdziem. I
tak na przykład król nie może się wahać, gdy chodzi o sprawiedliwe i
surowe ukaranie złoczyńców, bo od tej kary zależy dobro społeczności.
Należy jednak wystrzegać się również drugiej skrajności w postaci
nadużywania sprawiedliwości. W końcu Bóg nie dał ludziom prawa po to,
aby się mścić. Prawo zawsze powinno być egzekwowane z miłością i
współczuciem, a jego celem jest umacnianie jedności i zgody między
ludźmi.
Jednakże ten, kto każe grzesznika ze
względu na Boga i aby uniknąć Bożej kary, otrzyma podwójną nagrodę,
bowiem po pierwsze złagodził gniew Boży, po drugie zaś zmniejszył karę
przestępcy, gdyż takowa nie będzie już trwać wiecznie. Władca, który nie
ukarał odpowiednio przestępcy, sam zostanie ukarany, ponieważ zwiększył
wieczną mękę nieszczęśnika.
Z problematyką władzy wiąże się również
zagadnienie wojny. Przypomnijmy, wojna sprawiedliwa musi spełniać kilka
warunków: prowadzący wojnę musi posiadać upoważnienie (Kościoła lub
władzy), przyczyna wojny musi być sprawiedliwa (obrona kraju, odzyskanie
własności), a intencje walczącego muszą być czyste (nie może na
przykład kierować się zemstą). Podstawowym celem wojny sprawiedliwej
musi być przywrócenie pokoju. św. Brygida wskazywała przede wszystkim na
wojnę w obronie wiary. Podkreślała, iż chrześcijański władca ma
obowiązek obrony wiary, miejsc świętych, a także zwalczania pogan. W
jednej z wizji Chrystus miał skarżyć się, iż chrześcijańscy książęta nie
dbają o miejsca, w których się narodził i cierpiał. Walka takiego typu
miała być naśladowaniem Chrystusa i Jego śmierci, odbiciem walki
duchowej. Ponadto krucjata jest również jak swego rodzaju katharsis,
konieczne dla moralnej odnowy władcy i jego ludu. Każdy krzyżowiec
powinien być jednak do walki odpowiednio przygotowany, i nie chodzi tu
bynajmniej o sprawność fizyczną. Niedopuszczalne jest to, aby ktoś brał
krzyż i naśladował Chrystusa, będąc jednocześnie zbrukanym grzechami.
Interesujące jest to, iż zdaniem św. Brygidy każdy władca powinien
wyruszać na krucjatę pod dwoma sztandarami: jeden z nich symbolizuje
miłosierdzie, drugi- miecz sprawiedliwości. Gdy przybędzie do kraju
pogan, powinien w pierwszej kolejności wznieść sztandar miłosierdzia i
ofiarować im pokój. Jeśli jednak go nie przyjmą, musi wnieść sztandar
sprawiedliwości. św. Brygida nie miała wątpliwości, iż idea nawracania
pogan mieczem jest słuszna i miła Bogu. Chwasty tłumiące kwiaty powinny
bowiem zostać wyrwane, a pośmiertna kara niewiernych będzie mniejsza,
jeśli zginą, niż gdyby żyli dłużej i grzeszyli więcej. Najpierw jednak
należy zaproponować im pokój i dobrowolne nawrócenie.
Idealny władca w koncepcji św. Brygidy,
to również swego rodzaju żywiciel i dawca pokoju. Święta pisała, iż lud
spoczywa na łonie króla. Król i lud to nierozdzielna para połączona
miłością, obie strony powinny czerpać z siebie radość. To od rządów
królewskich zależy w końcu szczęście jego poddanych. Z faktem tym wiąże
się powtarzany często przez św. Brygidę apel o nie nakładanie zbyt
wysokich podatków. Celem takowych nigdy nie może być chęć zaspokojenia
swojej dumy i życie w przepychu. Ponadto chrześcijański władca powinien
być również swego rodzaju jałmużnikiem, nie może zapominać o
najuboższych w swoim królestwie. Zdaniem św. Brygidy na ubogich powinno
przeznaczać się dziesięć procent dochodu królewskiego skarbu. Jednakże
pieniądze te powinny być przeznaczane również na fundacje nowych
kościołów i klasztorów.
Św. Brygida w kilku wizjach wymieniła
następujące cechy idealnego władcy: bogaty, łagodny, mądry, pełen
miłości; przypominający obyczajami Hioba, pokorą Dawida, miłością do
prawa Pineasa, łagodnością zaś Mojżesza. Niezbędne w rządzeniu są
również odwaga, męstwo oraz stanowczość. Nie przystoi, aby król wydawał
wiele rozkazów, a niczego nie przedsięwziął. Władca nie może mieć też
„zajęczego serca”- musi być konsekwentny w działaniach. Rozwadze i
mądrości musi natomiast towarzyszyć umiar. I tak władca musi być
sprawiedliwy w swoich wyrokach, ale nie przystoi mu okrucieństwo.
Ponadto roztropność nakazuje, by władca umiał przyznać się do
popełnionych błędów, a także odwoływać niesprawiedliwe wyroki.
Roztropność potrzebna jest również, gdy zachodzi potrzeba obdarowania
lub wyróżnienia któregoś z poddanych. Można wynagrodzić kogoś
szczodrzej, ale tylko i wyłącznie po dojrzałej i sumiennej ocenie, tak
aby nie wzbudzać zawiści u innych.
Św. Brygida ganiła bardzo zbytnie
przywiązanie do światowego życia. Ważne było, aby król czytał często o
życiu świętych i czynach dzielnych mężów. Codziennie powinien również
śpiewać godzinki i słuchać dwóch Mszy prywatnych bądź jednej śpiewanej. W
każdy piątek ma natomiast obmywać i obdarzać jałmużną trzynastu
ubogich. Ważny jest również post- król powinien pościć w wigilie świąt
Matki Bożej i świętych, w piątek jeść ryby, a w sobotę produkty
mleczne. Nadmierna asceza jest jednak zdaniem św. Brygidy oznaką pychy i
obawą przed osądem ludzi. Poza tym król musi mieć sprawne ciało,
konieczne jest więc zachowanie rozsądku w poście. Otoczenie królewskie
wolne musi być natomiast od pochlebców. Stanowczo zakazane jest też
przestawanie z ludźmi wyklętymi przez Kościół. Ważne jest również to,
aby po posiłku król nie opuszczał od razu swoich dworzan, lecz spędzał z
nimi jakiś czas na szczerej i pożytecznej rozmowie.
Wskazówki podane przez św. Brygidę
spisane zostały co prawda wiele lat temu, w zupełnie innej epoce. Prawo
Boże nie może ulec jednak przedawnieniu, dlatego pisma Świętej aktualne
są w wielu kwestiach po dziś dzień. Pamiętajmy o tym w epoce, w której
próbuje wmówić się nam, że religia jest tylko i wyłącznie sprawą
prywatną i nie powinna mieć żadnego wpływu na politykę.
Małgorzata JaroszŹródło wykorzystane:
- Waśko, Arystokraci ducha. Obraz społeczeństwa średniowiecznego w Revelationes św. Brygidy Szwedzkiej,Kraków 2009
https://kierunki.info.pl/2017/05/malgorzata-jarosz-wladza-krolewska-koncepcjach-sw-brygidy-szwedzkiej/
wtorek, 30 maja 2017
Potęga egzorcyzmu - protest przed Teatrem Powszechnym
"Wczoraj
doświadczyłem potęgi modlitwy. Podczas protestu pod Teatrem Powszechnym
modliliśmy się przy wrzaskach lewicowych aktywistów. Podczas różańca,
puszczali nam między innym utwór ACDC "Autostradą do piekła" ( w sumie
biedne dzieciaki). W momencie kiedy ks. z Bractwa św. Piusa X [ks.Ivo Ounpuu z Estonii] zaczął
odmawiać egzorcyzm prosty lewaków przytkało. Jeden czy drugi próbował
dowcipkować (pozdrawiamy egzorcystę itp.), ale pozostali jakoś nie
podzielali jego entuzjazmu. Zaległa cisza, słychać było tylko łacińskie
słowa modlitwy. Moc Chrystusa Zbawiciela znów pokonała władzę kłamcy od
początku. Ave Christus Rex.".
Andrzej Kołakowski .... Polski Bard piosenki tożsamościowej
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002851614679
z profilu: Stanisław Stanisław Papież, https://www.facebook.com/stpapiez?ref=br_rs
Andrzej Kołakowski .... Polski Bard piosenki tożsamościowej
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002851614679
z profilu: Stanisław Stanisław Papież, https://www.facebook.com/stpapiez?ref=br_rs
poniedziałek, 29 maja 2017
"Kto chce kulturowej rewolucji?" - Warszawa,Gdańsk 27-28.05.2017
Prowokacyjny spektakl "Klątwa" przyciągnął przed Teatr Powszechny w
Warszawie dwie manifestacje. Jedną zorganizowali przedstawiciele
organizacji prawicowych, drugą lewicowych przy wsparciu polityków partii
Razem i Nowoczesnej. W tym samym czasie w Gdańsku trwał marsz środowisk
homoseksualnych, na trasie którego protestowali jego przeciwnicy.
http://wiadomosci.tvp.pl/30982151/kto-chce-kulturowej-rewolucji
http://wiadomosci.tvp.pl/30982151/kto-chce-kulturowej-rewolucji
Subskrybuj:
Posty (Atom)