sobota, 9 marca 2019
Pikieta "Rodzina siłą Polski" - 10 marca Warszawa
Panie z Narodowej Organizacji Kobiet Warszawa przygotowąły na niedzielne popołudnie piękną pikietę pod hasłem "Rodzina siłą Polski" na Placu Zamkowym w stolicy.
Same tak o akcji piszą:
"Celem pikiety jest pokazanie, że takie wartości, jak rodzina, małżeństwo, życie od poczęcia i więzi międzyludzkie są wartościami bliskimi sercom wielu Polek. Jako kobiety mamy prawo wyrazić swoje stanowisko wobec różnych zjawisk w Polsce i chcemy to zrobić właśnie w formie pikiety. Zapraszamy serdecznie na Plac Zamkowy, pod Kolumnę Zygmunta, aby dołączyć do naszego wydarzenia."
za: //www.facebook.com/NOKWarszawa/photos/gm.368739497047568/301239447217680/?type=3&theater
#wrealu24#polskaiswiat
piątek, 8 marca 2019
Spacer Dam szlakiem Świetych - 9 marca Warszawa
Serdecznie zapraszamy wszystkie Damy z osobami towarzyszącymi lub bez na spacer po urokliwych uliczkach Warszawy trasą związaną ze Świętymi! Nasz przewodnik na spacerze oprowadzi Państwa w miłej atmosferze po pięknych i tajemniczych zaułkach stolicy :)
Trasa spaceru:
1. Spacer zaczniemy przy ulicy Wiślanej 2, gdzie mieszkają warszawskie Siostry Urszulanki, a przybliżona zostanie postać pewnej Świętej Matki Niepodległości.
2. Następnie udamy się do Kościóła Podwyższenia Św. Krzyża, gdzie dowiemy się, czym był "czwarty upadek Pana Jezusa" oraz kto w tej świątyni głosił kazania poruszające tłumy.
3. Później przejdziemy do Kościoła Sióstr Wizytek zapoznać się z pewnym świetnym, jeszcze nie oficjalnie świętym poetą, który żartował, że "Kanonizacji nie będzie".
4. Przy pokarmelickim kościele p.w. Wniebowzięcia NMP i Józefa Oblubieńca Bogarodzicy dowiemy się, który Święty ukończył tutejsze seminarium.
5. Dalej trasa poprowadzi nas do Kościoła Św. Anny związanego z Patronem Warszawy.
6. Przejdziemy następnie do Katedry p.w. Męczeństwa Św. Jana Chrzciciela, gdzie spoczywają relikwie Świętego, zarówno matematyka, jak i humanisty.
7. Po sąsiedzku odwiedzimy też Patronkę Warszawy i dowiemy się, skąd ma połamane strzały i w którym roku radni Stolicy oficjalnie uznali, że uchroniła miasto przed zarazą edyktem urzędowym.
8. Przejdziemy w kierunku skarpy, by przy Kościele Świętego Benona dowiedzieć się ,który Święty miał zwyczaj w kryzysowych sytuacjach pukać do tabernakulum z modlitwą: "Panie, pomóż! Już najwyższa pora!"
9. Podejdziemy pod Kościół oo. Bonifratrów, by wspomnieć Świętą, która doczekała się upamiętnienia we współczesnej telenoweli historycznej.
10. Spacer zakończymy na skwerze Matki Sybiraczki, by dowiedzieć się, który Święty nawrócił się tylko dlatego, ze obiecał swojej małej siostrze że pójdzie do spowiedzi i nie chciał złamać danego słowa.
P.s. Na spacer zapraszamy oczywiście także z osobami towarzyszącymi ;) Dzieci to skarb, są mile widziane:)
Narodowa Organizacja Kobiet Warszawa
za: ://www.facebook.com/NOKWarszawa/photos/gm.602614813522549/299123384095953/?type=3&theater
#wrealu24#polskaswiat
czwartek, 7 marca 2019
Posty w Wielkim Poście
O poście
"A gdy pościł czterdzieści dni i czterdzieści nocy, potem łaknął". Ew. u św. Mat. r. 4.
Za łaską Bożą rozpoczęliśmy, drodzy bracia, od Środy Popielcowej post czterdziestodniowy, wielkim zwany, jako przygotowanie do wielkiej uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego. Bóg w swej dobroci nieogarniony, pomimo żeśmy na to nie zasłużyli, nie powołał nas jak wielu innych na tamten świat dla zdania rachunku z przepędzonego czasu, ale zostawił jeszcze na tym świecie i przez to dał sposobność upamiętania się, odpokutowania za swe grzechy, wskazując za środek post, jaki sam odbył, zanim sprawę odkupienia rodzaju ludzkiego rozpoczął.
Nie wszyscy tę łaskę Jego umieją ocenić jak należy, wielu zamiast ten post uważać za łaskę, uważa go za ciężar i stara się uwolnić od postu, a tym samym pozbawić tej łaski. My bracia nie naśladujmy tych nierozsądnych, ale zagrzani przykładem Pana naszego, zapatrzeni na tylu Świętych, którzy post wielki z największą ścisłością obchodzili, korzystajmy z danej nam łaski i uczmy się w dzisiejszej rozmowie duchownej, jakim jest post, jak się obchodzić powinien, aby Bogu chwałę a nam pożytek przyniósł. O pilność w słuchaniu proszę i o posłanie modlitwy wspólnej do Pana Zastępów.
Na kolana przed Tobą padamy Panie nasz i Boże! racz do serc naszych mówić, racz je dla tego wielkiego postu dobrze usposabiać. Tyś się schronił na puszczę, usunął całkiem od ludzi, odmówił sobie pokarmu i napoju przez całe dni czterdzieści; nam daj, abyśmy serca nasze i myśli nasze oderwali od świata, a zwrócili ku Tobie; abyśmy ciałom naszym odmówili pokarmów zakazanych, a skazali je na umartwienie, na trud, na niewygodę. Poprzyj tę naszą prośbę swym wstawiennictwem Panno Najświętsza i przyjmij od nas pozdrowienie anielskie, zawsze Ci miłe.
(...)
N A U K A NA PIERWSZĄ NIEDZIELĘ WIELKIEGO POSTU, O POŚCIE KS. ANTONI CHMIELOWSKI
Varsaviae die 14 (26) Junii 1891 anno.całość na fb-profilu: Wiara Jedyna, Święta, Niezmienna i Nieomylna.
środa, 6 marca 2019
Różańce publiczne marzec AD 2019
BIAŁYSTOK, Rynek Kościuszki, 12 marca (wtorek), godz. 19:00
BOCHNIA, pl. gen. Okulickiego, 22 marca (sobota), godz. 15:00
BRZESKO, Rynek, 22 marca (piątek), godz. 17:00
BYTOM, Rynek, 2 marca (sobota), godz. 12:00
GDAŃSK, ul. Wały Jagiellońskie 1, przed budynkiem Rady Miasta, 13 marca
(środa), godz 17:00
GLIWICE, Rynek, pod figurą Matki Bożej, 15 marca (piątek), godz. 19:00
KIELCE, ul. Prosta 30, przed wejściem głównym szpitala ŚCMiN, 23 marca
(sobota), godz. 16:00 (pokutny za grzech aborcji)
KRAKÓW, Rynek, obok kościoła św. Wojciecha, 8 marca (piątek), godz.
17:00
KRAŚNIK, Rynek, obok Placu Wolności, 15 marca (piątek), godz. 16:00
ŁOMŻA, Stary Rynek, 2 marca (sobota), godz. 17:00 (o odnowienie elit
Polski, Europy, świata)
OLKUSZ, Rynek, 13 marca (środa), godz. 16:00
RADOM, przed wejściem głównym do kościoła garnizonowego, od strony ul.
Żeromskiego, 3 marca (niedziela), godz. 19:15
SANOK, Plac św. Michała pod pomnikiem św. Michała Archanioła, 16 marca
(sobota), godz. 16:00
TARNÓW, Rynek, 12 marca (wtorek), godz. 15:00
WADOWICE, Plac Jana Pawła II (Rynek), 15 marca (piątek), godz. 17:00
WARSZAWA, Krakowskie Przedmieście 64, pod figurą Matki Bożej
Passawskiej, przy kaplicy Res Sacra Miser, 3 marca (niedziela), godz.
19:00
WARSZAWA, pod Szpitalem im. Orłowskiego, 10 marca (niedziela), godz.
19:00 (pokutny za grzech aborcji)
WARSZAWA, pod Szpitalem Bielańskim, 24 marca (niedziela), godz. 19:00
(pokutny za grzech aborcji)
WIELICZKA, Plac Kościuszki (przy fontannie), 28 marca (czwartek), 17:00
WYSZKÓW, pod pomnikiem Chrystusa Króla, rondo Daszyńskiego, 3 marca
(niedziela), godz. 19:15
#wrealu24#koscioliwiara
Post ścisły w Środę Popielcową. Czego nie jeść i ile posiłków wolno spożyć?
W środę 6 marca Kościół rozpoczyna czas Wielkiego Postu. Pierwszy dzień tego okresu – popielec – wiąże się z określonymi praktykami pokutnymi. Przypominamy ważne szczegóły dotyczące przypadającego wtedy postu ścisłego.
W kanonie 1251 Kodeksu Prawa kanonicznego czytamy: „Wstrzemięźliwość od spożywania mięsa lub innych pokarmów, zgodnie z zarządzeniem Konferencji Episkopatu, należy zachowywać we wszystkie piątki całego roku, chyba że w danym dniu przypada jakaś uroczystość. Natomiast wstrzemięźliwość i post obowiązują w środę popielcową oraz w piątek Męki i Śmierci Pana naszego Jezusa Chrystusa” [czyli w Wielki Piątek-red.].
„Prawem o wstrzemięźliwości są związane osoby, które ukończyły czternasty rok życia, prawem zaś o poście są związane wszystkie osoby pełnoletnie, aż do rozpoczęcia sześćdziesiątego roku życia. Duszpasterze oraz rodzice winni zatroszczyć się o to, ażeby również ci, którzy z racji młodszego wieku nie związani jeszcze prawem postu i wstrzemięźliwości, byli wprowadzeni w autentyczny duch pokuty” – precyzuje kanon 1252.
Zapisy te oznaczają, że w Środę Popielcową obowiązuje zarówno wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych jak i post ilościowy. Potraw zawierających mięso nie mogą tego dnia – tak jak w każdy piątek – spożywać osoby, które ukończyły 14 rok życia. Co ważne: nie istnieje górna granica wieku, która znosiłaby obowiązywanie tej zasady. Z kolei ograniczyć się do spożycia trzech posiłków (w tym tylko jednego do syta) muszą osoby pełnoletnie, które nie rozpoczęły jeszcze sześćdziesiątego roku życia.
Źródło: Kodeks Prawa kanonicznego / brewierza.pl /
Read more: http://www.pch24.pl/post-scisly-w-srode-popielcowa--czego-nie-jesc-i-ile-posilkow-wolno-spozyc-,66545,i.html#ixzz5hIST9QaQ
HEROIZM wiary Zofi Klepackiej wobec ataków lobby LGBT
Klepacka krytykuje LGBT w Warszawie. Homolobby chce zniszczyć jej dorobek sportowy
Trwa nagonka na polską medalistkę olimpijską Zofię Klepacką. Wszystko przez to, że sprzeciwia się demoralizacji dzieci przez władze Warszawy, które działają jak na smyczy homolobby.
W dramatycznym wpisie na portalu
społecznościowym medalistka igrzysk olimpijskich Zofia Klepacka
informuje, że pojawiły się donosy i głosy, aby wyrzucić ją z klubu i
odebrać jej medale. Dramat rozgrywa się ze względu na wygłoszoną wojnę
przeciwko homolobby.
W ostatnich dniach polska zawodniczka
windserfingu, znana z prawicowych poglądów poddała ostrej krytyce kartę
LGBT wdrażaną przez Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
Medalistka igrzysk olimpijskich nie zrażona hejtem internautów, poczęła
nawoływać do bojkotu zajęć szkolnych, gdzie poruszana jest tematyka
mniejszości seksualnych.
W związku jej poglądami i zachęcaniem do
bojkotu tzw. edukacji seksualnej , pojawiły się osoby, którym nie podoba
się jej publiczny sprzeciw.
– Słuchajcie!! To wielkie
tolerancyjne towarzystwo… Tak liczy się z odmiennymi głosami, że zamiast
merytorycznej dyskusji i argumentów postanowili wysyłać donosy na mnie z
żądaniem wyrzucenia mnie z klubu i odebrania medali…. Za to że mam inne
poglądy na życie I na wychowywanie swoich dzieci ? – pyta na Facebooku
Klepacka. – To jest tolerancja w wydaniu tych… walczących o tolerancję….
Tylko, pomimo tego że wielu chciałoby abym straciła wszystko i spotkały
mnie jakieś nieszczęścia To zawsze będę stała w obronie wartości które
wyznaje – dodała na fb.
wtorek, 5 marca 2019
USA: „Tradsi” są bardziej religijni niż „zwykli” katolicy
Amerykańscy uczestnicy Mszy łacińskich w tzw. nadzwyczajnym rycie są religijniejsi i wierniejsi nauczaniu Kościoła niż ci chodzący na Mszę w rycie zwykłym. To wnioski z badania przeprowadzonego przez jedną z uczelni katolickich w USA.
Ankietowani byli pytani o ich poglądy dotyczące takich kwestii jak aborcja, antykoncepcja, legalizacja związków jednopłciowych oraz o zaangażowanie w życie religijne: częstotliwość spowiedzi czy uczestnictwo we Mszy św.
Badania wykazały, że uczestnicy Mszy św. w nadzwyczajnym rycie (po łacinie) mają w przytłaczającej większości poglądy zgodne z nauczaniem Kościoła w kwestiach moralnych oraz są bardziej zaangażowani religijnie.
To, co może zaskakiwać we wnioskach z badań zwłaszcza w Polsce to fakt, jak bardzo uczestnicy „zwykłych” Mszy św. są oddaleni od aktywnego życia religijnego i jak bardzo wybiórczo traktują nauczanie Kościoła w kwestiach moralnych.
Aż 89 proc. katolików w USA identyfikujących się ze „zwykłym” rytem Mszy św. w języku narodowym nie uważa antykoncepcji za grzech. 51 proc. z nich popiera dostęp do aborcji i 67 proc. z nich akceptuje legalizację związków jednopłciowych.
Na drugim biegunie są „tradycjonaliści”, gdzie jedynie 2 proc. akceptuje używanie antykoncepcji, jeden procent legalizację aborcji oraz jedynie 2 proc. legalizację związków jednopłciowych.
Jeśli chodzi o praktyki religijne obu grup rozbieżność wygląda podobnie. Jedynie 22 proc. identyfikujących się ze zwykłym, nowym rytem Mszy św. chodzi co niedziela na Eucharystię zaś przynajmniej raz w roku spowiada się jedynie 25 proc. W gronie identyfikujących się z nadzwyczajnym, łacińskim rytem na Mszę raz w tygodniu chodzi 99 proc. badanych zaś 98 proc. regularnie się spowiada.
Badaniem objęto grupę 1322 katolików z różnych stanów USA. Przeprowadzano je od marca do listopada 2018 r.
na zdjęciu dawna kapica FSSPX w Sopocie
ad, Catholic Herald
http://archidiecezja.warszawa.pl/wiadomosci/usa-tradsi-sa-bardziej-religijni-niz-zwykli-katolicy/?fbclid=IwAR0qDkm8FSt5LsdJMXBI7_843SNS9q0D7T7rHUXxYwPVNRidKCMwehT3Dp8
poniedziałek, 4 marca 2019
niedziela, 3 marca 2019
Na koniec usłyszycie “Ite, Missa est”
Ite, Missa est -usłyszycie na koniec tradycyjnej Mszy św. w niedzielę. I odpowiecie: “Deo gratias”
Obrzędy końcowe (łac. Ritus conclusionis) –
w Kościele rzymskokatolickim ostatnia część mszy, następująca
po Liturgii eucharystycznej. Obejmują błogosławieństwo
końcowe i rozesłanie.
Na zgromadzeniach liturgicznych wierni są
witani, pozdrawiani jak i żegnani. Pożegnanie dokonywało się
przez błogosławieństwo. Najstarsza jego forma znajduje się w
“Konstytucjach apostolskich” (IV w.). Obejmowała:
wezwanie diakona, aby wierni pochylili głowy;
modlitwę odmawianą przez celebransa.
Z biegiem czasu obrzędy zakończenia rozbudowywano i upodabniały się do obrzędów wstępnych – wprowadzono inne modlitwy, śpiewy, formuły błogosławieństwa. W liturgii bizantyjskiej, np. tym, którzy nie przyjmowali Komunii rozdawano niekonsekrowane, ale pobłogosławione chleby zwane autidoron.
modlitwę odmawianą przez celebransa.
Z biegiem czasu obrzędy zakończenia rozbudowywano i upodabniały się do obrzędów wstępnych – wprowadzono inne modlitwy, śpiewy, formuły błogosławieństwa. W liturgii bizantyjskiej, np. tym, którzy nie przyjmowali Komunii rozdawano niekonsekrowane, ale pobłogosławione chleby zwane autidoron.
W rzymskim świecie starożytnym kończono zgromadzenie formułą “Missa” (w Bizancjum po grecku “Minsa”).
Zostało to przejęte przez chrześcijan i nadano mu znaczenie religijne.
Zwyczaj kończenia Eucharystii zwrotem (poświadczony jest od IV wieku):“Ite, Missa est” (Idźcie msza skończona) Poprzedzało go wyrażenie:
- “Dominus vobiscum” (Pan z wami)
Odpowiedź zgromadzonych:
“Et cum spiritu tuo” (I z duchem twoim)
“Ite, Missa est” (Idźcie, msza jest – co znaczy rozesłanie) albo “Benedicamus Domino” (Błogosławmy Panu)
Odpowiedź zgromadzonych:
- “Deo gratias” (Bogu dzięki)
Inne ze znanych ówczesnych zakończeń to: “Idźcie w pokoju” (w Antiochii) czy “Idźcie w pokoju Chrystusa” (w zachodniej Syrii) – wierni na te słowa odpowiadali: “W imię Pana”.
W VIII wieku pojawiło się także w liturgii galijskiej zakończenie Mszy słowami “Benedicamus Domino”(Błogosławimy
Pana). Popularność tego zwrotu spowodowała, że w XI wieku stał się on
powszechnie używany w Mszach poza świątecznymi, które nadal kończono
słowami “Ite, Missa est”. Natomiast już od XII wieku zakończenie Mszy za zmarłych brzmiało “Requiescant in pace” (Niech odpoczywają w pokoju).
Subskrybuj:
Posty (Atom)