niedziela, 7 lipca 2024
piątek, 5 lipca 2024
czwartek, 4 lipca 2024
środa, 3 lipca 2024
Chinese Catholic schoolchildren sing Gregorian chant at Mass in San Francisco (1936, HD)
PAROCHIAL SCHOOL FOR CHINESE, SAN FRANCISCO, CALIFORNIA. Children blessing themselves as they enter chapel As Rev. George W. P. Johnson starts mass, Chinese children silhouetted in foreground Closeup Father Johnson and Chinese altar boys Children singing during high mass Closeups longshots and cut ins of children singing The Kyrie and praying at altar Scenes in the kindergarten General scenes of the class with children at desks Chinese children give allegiance to the flag Several classroom scenes and children spelling Closeup of Chinese youngster as he misspells word A few Chinese words, meaning school's out.
Dated 1936 Nov 25
Old St Mary's Cathedral and Chinese Mission, California Street, San Francisco. A ministry of the Paulist Fathers since 1894.
niedziela, 30 czerwca 2024
Tum: Muzeum Dziedzctwa Kościelnego #tum #muzeum
#tum #muzeum
Ostatnio odwiedziłam mało znane miejsce, czyli Muzeum Dziedzctwa Kościelnego ✝️ w Tumie. Można tam znaleźć m.in. naczynia liturgiczne z XIII i XVIII wieku, przedsoborowe ornaty, trochę regionalnych strojów, mebli i sprzętów. Można udostępnić 🙂
niedziela, 23 czerwca 2024
8 Reasons Why We Became Catholic: Dr. Gavin Ashenden on Dr. Taylor Marshall #1099
Dr. Gavin Ashenden (born 3 June 1954) is a British commentator and former priest of the Church of England, and subsequently a continuing Anglican bishop, he was appointed Chaplain to the Queen from 2008 until his resignation in 2017. He became Catholic in 2019.
sobota, 22 czerwca 2024
piątek, 21 czerwca 2024
środa, 19 czerwca 2024
wtorek, 18 czerwca 2024
Zacofane średniowiecze? | prof. Grzegorz Kucharczyk
Prelekcja prof. dr. hab. Grzegorza Kucharczyka z cykli wykładów Instytutu Andegavenum „Historia bez mitów”.
© Instytut Dziedzictwa Europejskiego Andegavenum 2024
Andegavenum.pl
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”, nr projektu POPUL/SN/0384/2023/01.
Subskrybuj:
Komentarze (Atom)
